TÉMA Chřipka

Chřipková epidemie u nás právě vrcholí

Chřipková epidemie u nás v posledních dnech podle odborníků dosahuje vrcholu a v následujících týdnech by měla ustupovat. Zatím však některé oblasti stále hlásí nárůst počtu nemocných a hospitalizovaných s komplikacemi. Podle odborníků se letošní chřipková epidemie výrazněji neliší od epidemií minulých let.

Ve třetím a čtvrtém týdnu letošního roku došlo k vzestupu chřipky až o třicet procent. Mezi příčiny tohoto nárůstu patří letošní extrémní výkyvy teplot, ale také prostý fakt, že lidé chřipku přecházejí, nebo se vracejí do zaměstnání nedoléčení, a roznášením viru tak neustále rozšiřují řady pacientů.

Vzestup chřipky a riziko ohrožení v posledních týdnech se samozřejmě týká nás všech. K nejrizikovějším skupinám však patří školáci a předškoláci, ale také starší lidé, často hospitalizovaní s komplikacemi provázejícími běžnou chřipku.

Projevy chřipky

U dětí bývají častým projevem nemoci velmi vysoké horečky, někdy i křeče, rýma a průjem.

Typickými projevy u dospělých jsou:

  • silná únava
  • bolest kloubů a svalů celého těla
  • zimnice
  • nechutenství
  • horečka
  • dráždivý suchý kašel

Výskyt chřipky u nás a v Evropě

V letošním roce je zaznamenáván velmi nerovnoměrný vývoj chřipkové epidemie, a to nejen u nás, ale ve většině zemí Evropy. Ústup nemocnosti je hlášen ze Španělska, Bulharska a Itálie, v mnoha dalších zemích je epidemie stále na vzestupu.

U nás je výskyt onemocnění otázkou lokálních až regionálních epidemií, na vzestupu je stále Pardubický kraj, pokles eviduje např. Ústecký, Zlínský nebo Olomoucký kraj. Středočeský a Královéhradecký kraj setrvávají ve stavu stability.

Účinná obrana – očkování proti chřipce

Odborníci se shodují v názoru, že očkování je spolu se zdravou životosprávou nejúčinnější prevencí onemocnění. Je však nutné upozorňovat na důležitou skutečnost, že očkování nelze provádět v průběhu epidemie, ale už několik měsíců před jejím obvyklým nástupem. Podle vakcinologů probíhá očkování zpravidla od října do prosince.

Imunita se vyvíjí do 14 dnů po očkování a má vysokou, u zdravých lidí až 90procentní účinnost. Očkování především snižuje riziko vzniku závažných komplikací onemocnění a riziko úmrtí až o 80 procent.

Chřipková epidemie u nás právě vrcholí patří do témat
  • Pavlina 06.02.2015 09:17:37

    My užíváme kravské bio colostrum a nemůžu si ho vynachválit. Holky neměly chřipku dva roky a s nachlazením chodí jen občas - s tím, že jsou do tří dnů fit. :-) Pěkně jim podpořilo imunitu a i starší dceři zlepšilo alergické reakce :-)

  • Lýdie 09.12.2014 10:30:24

    Proto můžu doporučit hlívu s bylinkami, jsem mnohem imunnější všem nemocem!

  • Chřipka Petra 15.02.2014 03:13:53

    Já teda nejsem oškovaná na nějakou chřipku, tento rok jsem vážně fit,

  • nedala Monika 23.02.2013 19:43:43

    já bych sebe ani své děti očkovat nedala. chřipku jsem měla před 5ti lety a doufám že už mít dlouho nebudu. Hodně to záleží na imunitě. Dětem ji pro jistotu ještě posiluji..kupuji jim cucací tobolky Hlívu ústřičnou mickey, tu mají rádi a určitě to pomáhá aby byly zdravé a odolné..

    • Re: nedala Lidka 09.03.2013 20:18:03

      Tuhle hlívu ústřičnou mickey dávám dětem taky, doporučila mi to lékárnice. Očkovat je proti chřipce nedám, nevěřím tomu vůbec. Takhle když si posilují imunitu hlívou je to o moc lepší..nic jim nechybí.

  • chřipka Jarmila 04.02.2013 13:46:26

    Měla jsem chřipku jen jednou v životě a to po očkování proti chřipce a nepřála bych to nikomu

    • Re: chřipka Pavla 14.02.2013 11:33:17

      Tohle už jsem slyšela od více lidí, že měli po očkování chřipku a že to mělo šílený průběh, no já stále váhám, ale asi se nenechám očkovat, začali mi pomáhat na imunitu laktobacily imunit, zatím se držím, tak snad mi bude stačit tat opřírodní obrana proti bacilům a odolám dál :-)

  • hlíva Olga 05.02.2013 19:15:25

    já se těchto očkování celkem bojím..nepřijde mi to přirozené. Raději se snažím, aby celá má rodina žila zdravě, měla hodně pohybu na čerstvém vzduchu..nepřetápíme a jde to. Taky kupuji hlívu ústřičnou 800mg, která nám v tom pomáhá hodně. Jsme zdraví a nic nám nechybí.

    • Re: hlíva Marcela 08.02.2013 10:43:34

      Tu taky používám, a když už se přece jen něco objeví, tak nasadím čaj s medem, psí sádlo z lékárny z bylinek na hrudník a potit. Nejvíc mám ověřené to z řady dr.weiss, je nejlepší.

  • Důležité! Honza J. 05.02.2013 07:19:40

    Včera zveřejněný článek. Čtěte lidi:

    http://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/1622-zprava-vydana-institutem-pro-medicinu-potvrzuje-nebezpecnost-vakcin

    Hezký den.

  • Libor S. 01.02.2013 13:36:49

    Očkování je nesmysl. Pozoruhodné je už jen to, že před vypuknutím tzv. "chřipkové epidemie", tj. v období vhodném pro očkování se ví, který typ vakcíny (chřipky) to bude.
    Kdokoliv se v mém okolí naočkoval a v práci jich nebylo málo, jelikož to bylo "povinné" (nuceně dobrovolné), tak podlehl nemoci na 14 dní. Vysvětlení (výmluva) lékaře vždy byla: "Musel jste být v době očkování minimálně nachlazen!"
    Očkování je bordel! V 80. letech se tohle vůbec nedělo. Chřipka téměř vůbec nebyla.

    • Re: Honza J. 01.02.2013 13:48:47

      Je škoda, že to, co je v článku, propagují i média hlavního proudu a lidi jen kývají hlavou jako hloupé ovečky.
      Jinak jsem rád, že nás, co vidí, začíná přibývat.
      Tak hlavně zdraví Libore S.

      • Re: Re: Zdravě.cz 04.02.2013 12:11:14

        Opět musíme připomenout, že články na odborná témata obvykle zmiňují současné názory odborníků, v tomto případě odborníků - vakcinologů, ne osobní názory a přesvědčení autorů článků. O dalších názorech konkrétně na očkování proti chřipce jsme psali i v jiných článcích. Díky za pochopení a prosíme o zachování slušnosti při psaní reakcí.

        • Re: Re: Re: Honza J. 04.02.2013 13:28:10

          Nemám důvod být vulgární. Těší mě, že reagujete právě na můj komentář. Takže odborné články vědců považujete za články jen o jejich názoru? Dovolím si trochu odporovat, protože odborníci vakcionologové, kteří přebírají výzkumy provedené někým jiným se jen na ně odvolávají, také nemají provedené své výzkumy, nebo ano?
          Proč tedy zvěřejňujete články s těmito nepodloženými informacemi? Přoc se řídíte tím, co vám řekne většina podporována farmaceutickými firmami? Proč si nenajdete i jiné odborné články, které mají úplně jiný pohled na problematiku, jako např MUDr. Eleková? Proč nenapíšete objektivní informace, místo této neodborné verze s nepodloženými fakty? Proč tedy neuvedete z čeho čerpala autorka článku? Toto není jen nějaký článek o fotbale! Jde o to nejdůležitější, co v životě máme a pokud nemáme informace, je riziko, že neinformovaný člověk bude očkován proti chřipce a podlehne viroze. Je to vaše odpovědnost, když tyto desinformace zveřejňujete, popř. s nimi souhlasíte.
          Nejde mi o moc, jen o pravdu. Záleží jen na vás. Mějte příjemný den.

          • Re: Re: Re: Re: Zdravě.cz 04.02.2013 14:14:36

            Jde vám o celý článek, nebo jen o poslední odstavec ohledně očkování? Článek shrnuje několik informací ohledně výskytu a projevech nemoci, nezdá se mi neobjektivní. Odstavec o očkování, předpokládám, že jen k němu se vyjadřujete, je navíc natolik stručný, že příliš nechápu vaše pohoršení. Naše články jsou informativní, ale píšeme na stejná témata různě a z pohledu různých lidí a jejich názorů. Např. většina komentářů k našemu článku - Očkování proti chřipce ano nebo ne, se k očkování staví kladně. Jde však jen o názory, o které se tu může kdokoliv podělit, stejně jako vy, ani článek myslím nikomu nevnucuje něčí názor. Není vyloučeno, že tu brzy najdete článek o negativním ohlasu veřejnosti na očkování, nových poznatcích ve výzkumu vakcín atd. Vaše dotazy by se však měli spíše zaměřit na weby konkrétně řešící určitou problematiku, kde jsou rozhovory s odborníky, kteří určité věci skutečně propagují a doporučují a na tyto články pak reagovat, popř. směřovat váš nesouhlas. Děkuji.

            • Re: Re: Re: Re: Re: Honza J. 04.02.2013 14:42:07

              Máte naprostou pravdu, pohoršení vzbudil odstavec o očkování. Tak mě tedy i napadá, proč a pro koho jsou vlastně určeny tyto, vámi zveřejněné, články?
              Jestli máte diskuzi na téma očkování ano nebo ne, jsem si jist, že máte zvěřejněny články, které se staví i proti očkování. Protože jinak je to tak ,že lidi naučíte pozitvně přemýšlet o očkování a potom ti samí lidé hlasují. Doporučuji napsat objektivně pro a proti v jednom článku a poté dělat níže anketu.
              Nechci někoho přemlouvat nebo nutit, a z vaší strany jsem si jist, že nikoho svými články nenutíte. Ale proto, že vy zvěřejníte článek "pro očkování", musím reagovat tak, aby to bylo aspoň částečně vyvážené, aby lidi mohli přemýšlet sami a hledali informace i jinde. Prosím, pochopte mne z tohoto pohledu. Nedělám to jako svoji práci, ale jako osvětu lidem, kteří nemají přístup ke všem informacím.
              Děkuji za pochopení.

  • COŽE? Honza J. 01.02.2013 10:04:31

    To si asi dělá ta Moreira legraci, ne? Očkování proti chřipce má u zdravých lidí až 90 % účinnost? Když je člověk zdravý a plný sil, má očkování 90 % účinnost? Snad lidi neskočí na takový blud. Riziko úmrtí se po očkování proti chřipce zvyšuje, a to tak, že se člověk naočkuje proti jednomu typu viru, zemře na druhý, protože si nevytvoří protilátky, které jsou tlumeny právě očkováním.
    To snad není normální!!! Čtěte dále..:

    http://www.slobodavockovani.sk/news/pet-mocnych-psychologickych-triku-ktere-vas-lekar-pouziva-aby-naockoval-vase-dite/
    http://www.slobodavockovani.sk/news/proc-se-neockovat-proti-chripce/

    • Re: COŽE? lenka 03.02.2013 14:22:27

      ona ta neúčinost též souvisí s tím , že si lidé pletou chřipku s nachlazením . já osobně jsem měla chřipku jen jednou v životě jinak samá nachlazení. je pro mě tudíž zbytečné a i neúčinné se dávat očkovat.

      • Re: Re: COŽE? Honza J. 03.02.2013 20:11:21

        Já jsem míval chřipku pravidelně, nejvíce asi břišní..před pár lety bych očkování asi zvažoval, ale od doby, kdy se nezajímám o to co řeknou ve zprávách a hledám si informace sám, bych se nikdy proti chřipce nenechal očkovat. Taky poslední dobou se mi nemoci vyhýbají, asi i proto, že se nenechávám zastrašit výstrahami z médií o vypuknutí epidemií ;)

    • Re: COŽE? lenka 03.02.2013 14:21:14

      ona ta neúčinost též souvisí s tím , že si lidé pletou chřipku s nachlazením . já osobně jsem měla chřipku jen jednou v životě jinak samá nachlazení. je pro mě tudíž zbytečné a i neúčinné se dávat očkovat.

    • Re: COŽE? lenka 03.02.2013 14:19:08

      ona ta neúčinost též souvisí s tím , že si lidé pletou chřipku s nachlazením . já osobně jsem měla chřipku jen jednou v životě jinak samá nachlazení. je pro mě tudíž zbytečné a i neúčinné se dávat očkovat.

Přidat příspěvek k tématu ???

* Povinné pole

Chřipka patří do témat

Adresář

Chřipka ptejte se v poradně

Diskuze na téma Chřipka

  • 02.01.2014 14:01 Chřipka a nachlazení

    Ahoj, doma jsme celkem často nemocní, ať už je to klasická rýma, nachlazení a nebo už přímo chřipk…

  • Ivka 23.01.2013 20:01 Nevolnosti v těhotenství

    Já jsem teď v 7 tt a zle mi je 3 dny.....nezvracím a zatím to není tak hrozné,ale všem doporučuji…

  • 12.01.2015 13:01 Oscillococcinum

    Dobrý den, chci se zeptat jestli kdyz citite, ze na vas leze chripka pouzivate Oscillococcinum a…

  • MonikaS 24.02.2015 18:02 Imunita

    Na imunitu u mě jednoznačně Céčko, Mg, B- prakticky zelenina a ovoce :) Samozřejmě by neměl člověk…

  • 14.10.2015 14:10 Posílení imunity

    Zase přichází to šílené chřipkové období a já zase čekám, že to skončí minimálně 3x jako chřipka…

Píšeme jinde


Zdravě.cz na Facebooku